Nie osiągnie się efektów, siedząc w kancelarii i czekając na klienta
Trzeba słuchać głosów z rynku, budować relacje, mieć przedsiębiorczy dryg, stawiać na specjalizację i być konsekwentnym w swoich wyborach.
To podsumowanie debaty zorganizowanej przez Krajową Izbę Radców Prawnych pod patronatem Rzeczpospolitej. [Źródło]Jak więc tą przedsiębiorczość i konsekwencję zastosować w działaniach marketingowych?
Branża szansy na sukces upatruje w nowoczesnym podejściu do wykonywania zawodu i wykorzystywaniu narzędzi internetowych oraz marketingowych (czego nie należy mylić z reklamą).
Działania zwiększeniadotarcia do klienta
Pozyskiwanie klientów kancelarii prawnych
Współpraca prawnika z klientem opiera się na budowaniu relacji popartej otwartością i zaufaniem. Zarówno na żywo, jak i w odbiorze poprzez internet. Zważywszy na to że najbardziej efektywne są marketingowe narzędzia internetowe, istotny staje się przekaz i dotarcie z nim do odbiorców. Z przekazu ma wynikać umiejętność zaspokojenia potrzeb związanych z rozwiązywaniem strategicznych problemów klienta. Forma i kanały komunikacji można zlecić wyspecjalizowanej w digital marketingu firmie zewnętrznej, na zasadzie outsourcingu. Zajmie się wyborem kanałów dystrybucji usług i wzrostem udziału w rynku poprzez wzrost konwersji sprzedaży lub kreowania wizerunku marki w oparciu o wysoką jakość świadczonych usług i specjalizację, na której oparta będzie przewaga konkurencyjna.
Dobrze zaprojektowany marketing podnosi prestiż Kancelarii. A to przekłada się na wyższe zyski. Zbudowanie dobrej marki firmy na wszystkich punktach styku Klienta z tą marką wymaga znajomości narzędzi lub wsparcia profesjonalnej firmy zajmującej się marketingiem usług prawnych.
Od czego więc zacząć przygotowywanie działań? Podstawowa identyfikacja wizualna marki - logotyp, nowoczesna strona internetowa, przedstawiająca odpowiedni wizerunek kancelarii i wygląd materiałów firmowych są podstawą. I do tego niezbędne budowanie wizerunku eksperta poprzez merytoryczny kontent, Czy to w formie bloga,czy podcastów, czy publikacji. Nie wystarczą jednak w sprzedaży usług.
Jak pozyskać klientów do kancelarii prawnej? jak rozwinąć kancelarię prawną?
Poza aktywnością osobistą, relacjami i efektem "kuli śnieżnej"wynikającym z polecania przez usatysfakcjonowanych klientów, z pomocą przychodzą marketingowe narzędzia internetowe (digital marketing). W tym: kampanie Google- Adwords i Display, kampanie informacyjne offline (na nośnikach roadsite, cyfrowa reklama zewnętrzna zwana też DOOH) i inne dzialania ePR, promocja w Social Mediach, wizytówki na portalach, czy moderowanie dyskusji.
Dane liczbowe potwierdzają, że kanał internetowy będzie generował pomiędzy 25-50% zleceń od Klientów. To olbrzymi potencjał do pozyskiwania rynku dla branży usług prawnych.